Articole

Obligatii fiscale in cazul firmelor ce desfasoara activitati avand codul de TVA anulat din oficiu

Obligatii fiscale in cazul firmelor ce desfasoara activitati avand codul de TVA anulat din oficiu

Baza legala: Legea 571/2003 privind Codul fiscal cu completari si modificari ulterioare; HG44/2004 privid Normele de aplicare a Codului fiscal cu completari si modificari ulterioare In situatia in care firmelor li s-au anulat din oficiu  codul de TVA  de catre autoritatile fiscale in temeilul art.153 alin. (9) din Codul fiscal, acest lucru  nu inseamna ca societatea devine implicit neplatitoare de TVA, ci aceasta va fi supusa urmatorului tratament fiscal, reglementat de art. 11 alin. (11) pana la  (13) din Codul fiscal, astfel:

  • firma are obligatia sa colecteze TVA pentru livrarile de bunuri sau prestarile de servicii efectuate si in perioada anularii inregistrarii in scopuri de TVA;

 

  • firma nu are dreptul sa deduca TVA de la achizitii si nici cheltuielile in legatura cu bunurile livrate/serviciile prestate in perioada de invaliditate a codului de TVA care nu sunt deductibile;

   

  • beneficiarii bunurilor livrate sau serviciilor prestate nu au dreptul sa deduca TVA sau cheltuielile in legatura cu bunurile sau serviciile achizitionate de la aceasta societate.

  Efectul anularii codului de inregistrare in scopuri de TVA se transpune in urmatoarele situatii:

  • inregistrarile contabile cu privire la livrarile de bunuri sau prestarile de servicii sunt identice cu cele efectuate in perioada cand societatea are un cod valid de TVA, respectandu-se restrictiile fiscale mai sus amintite;

 

  • in momentul emiterii facturilor pentru livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor se va colecta TVA, aspect care se va reflecta distinct in factura, peste preturile de vanzare.